AİLE VE BİREYSEL HUKUK HADİSLERİ

KADINLARINIZI DÖVMEYİNİZ:
"Pey­gamber (s.a.), "Allah'ın cariyelerini dövmeyiniz." buyurdu. Bu­nun üzerine Ömer (r.a.), Rasûlullah (s.a.)'e gelip;
(Yâ Rasûlallah), Kadınlar kocalarına karşı kafa tutmaya başla­dılar (diye şikâyet etti). Bunun üzerine
(Rasûl-u zîşân efendimiz) de kadınları (hafifçe) dövmeye izin verdi, (Bu izinden) sonra Rasû­lullah (s.a.)'in hanımlarının yanına kocalarından şikâyetçi olarak bir­çok kadınlar geldi. Peygamber (s.a.) (bunu görünce şöyle) buyurdu: "-Gerçekten (bu gece) Muhammed ailesine kocalarından şikâyetçi olarak bir çok kadınlar geldi. (Şunu iyi bilin ki karılarını döven) bu kimseler sizin hayırlılarınız değil(ler)dir."Ebu Davud,41-42,2146 nolu hadis- İbn Mâce- nikâh 51; Dârimî, nikâh 34; Beyhakî, es-Sünenü’I-kübrâ, VII, 305.

 
EŞİ OLAN KADINLA MAKATTAN İLİŞKİ:
Not: Bu başlık altında deliller şia Abna:24 sitesinden alınmıştır.Doğruluğu teyid edilmemiştir.

Buhari ve İbn Cerir, Abdullah İbni Ömer’e: “Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.” Ayeti hakkında sorulduğunda “Buradaki maksat kadınlara arkadan yaklaşmaktır” dediğini nakletmişlerdir. (SUYUTİ,Ed- Durru’l Mensur, c. 1, s. 265.)

İbni Ömer’den şöyle rivayet edilmiştir: Ey Nafi! Sadece Kur’an’a sarıl. Sonra şu ayeti okudu:
Kadınlarınız sizin tarlanızdır… (yani bu ayete de mi tam olarak uymamız gerekmektedir?) dedi ki ey Nafi! Biliyor musun bu ayet ne hakkında inmiştir? Dedi ki: “Bilmiyorum” sonra şöyle dedi: “Eşiyle arkadan (makat, anal yoluyla) ilişkiye girdiğinden dolayı kendisini kınayan Ensar’dan biri hakkında nazil olmuştur. Bu kişi Allah Resulünden (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) bu konuyu sorduğunda Allah bu ayeti nazil etti.
(Camiu’l Beyan, İbni Cerir Tabari, c. 2, s. 537; ed Durru’l Mensur, Celalleddin Suyuti, c. 1, s, 266; Libabi’l Nukul, Suyuti, s. 43-44; El-İcab fi Beyani’l Esbab, İbni Hacer Askalani, c. 1, s. 567-568; Umdetu’l Kari, Ayni, c. 18, s. 117; Fethu2l Bari, İbni Hacer, c. 8, s. 141 ve Neylu’l Evtar, Şevkani, c. 6, s. 355; ve…)

Muhammed bin Cerir Taberi, kendi tefsirinde şöyle yazmaktadır:
Zeyd bin Eslem’e dendi ki Muhammed bin Munkedir, kadınlara arkalarından ilişkiye girmeyi yasaklamıştır. Zeyd dedi ki: “Şahadet ediyorum ki onun kendisi bu işi (anal ilişkiyi) yaptığını bana haber vermiştir!!! (Camiu’l Beyan, c. 2, s. 536 adı geçen ayetin tefsirinde.)

Celalettin Suyuti kendi tefsirinde şöyle yazmaktadır:
… Malik ibni Enes’e acaba insan helaliyle anal yolla ilişkiye girebilir mi? diye sordum. Şöyle dedi: “Daha şimdi bu işi yapıp gusül aldım!” (Ed- Durru’l Mensur, c. 1, s. 266. Adı geçen ayetin tefsirinin açıklamasında.)